Navrhujeme znovuotevření pravého břehu Malše mezi ulicí Havlíčkova a Mánesovým mostem. Řeka, která by měla být tím nejzajímavějším přírodním prvkem ve městě je zde oddělena od paralelně probíhající stezky masivním kovovým zábradlím, které je jak z hlediska bezpečnosti, tak i z hlediska norem nadbytečné a zbytečně znemožňuje přístup k řece.
V rámci rekonstrukce stezky mezi Modrým a Mánesovým mostem bylo vybudováno nové kovové zábradlí v celé délce trasy. Toto zábradlí má smysl v úseku od Modrého mostu k ulici Havlíčkova, kde je hned vedle stezky svah k řece Malši.
V úseku mezi ulicí Havlíčkova a Mánesovým mostem se ovšem mezi stezkou a svahem do řeky nachází další nejméně dva až tři metry rovné plochy, která je z velké části porostlá keři a stromy a tudíž slouží jako dostatečná ochrana před pádem ze svahu do řeky. I podle platných norem není zábradlí v tomto úseku stezky potřeba.
Zábradlí kromě znemožnění přístupu k řece brání i údržbě plochy s keři a stromy a tím pádem dochází při přerůstání trávy k otickému zúžení paralelně probíhajícího chodníku/cyklostezky.
Navrhujeme proto odstranění zábradlí v úseku mezi ulicí Havlíčkova a Mánesovým mostem a umístění do depozitu města k použití v jiné vhodné lokalitě. Dojde tím ke zpřístupnění řeky, umožní se tím údržba břehu a rovné plochy se stromy a keři. Celý úsek tak bude příjemnější pro všechny chodce a cyklisty.
Námi navrhovaný projekt zlepší jak pohledově tak funkčně úsek chodníku/cyklostezky v úseku mezi ulicí Havlíčkova a Mánesovým mostem.
Hlavním motivací je mít ve městě řeku bez zábradlí a to je v tomto místě určitě možné jak z hlediska bezpečnosti tak i norem.
Domníváme se, že "Řeka bez zábradlí" je i cílem města (viz úsek Slepého ramene) a zde se nabízí 190 m, které bez zábradlí desetiletí fungovala a znovu fungovat mohou.