Podchod před nádražní budovou je dlouhou dobu nevyužíván a kapacitní kryté parkování pro jízdní kola u budovy nádraží chybí.
V Českých Budějovicích využívá jízdní kolo pro každodenní přepravu velké množství lidí. Kryté parkování pro jízdní kola odpovídající velikosti a potenciálu Budějovic tak může být vhodným článkem budoucí sítě města, které jde udržitelné dopravě a mikromobilitě naproti. V mnohých evropských městech je kapacitní parkování standardem občanské vybavenosti. Budějovice by však mohly představit v Česku jedinečný projekt, který by spojil několik témat, tedy jak naložit s nevyužitými podchody a jak vyřešit parkování v omezeném prostoru před nádražní budovou.
Podzemní parkování poslouží všem, kteří přijedou z města a okolí na vlakové či autobusové nádraží. Dílčí části infrastruktury pro jízdní kola, jako je kvalitní parkování, ocení lidé, kteří se městem nechtějí nebo nemohou pohybovat v automobilech. Příklady ze zahraničí ukazují, že podpora cyklistické infrastruktury a deprioritizace automobilů ve všední osobní přepravě má velmi pozitivní dopad na kvalitu ovzduší a veřejné zdraví, počet dopravních nehod, ale i ekonomiku města.